Navigáció: Címlap Cikkek Tippek

Cikkek - Tippek

Chili a fogyókúrában

Cikkek - Tippek

A chili felgyorsítja az anyagcserét, és enyhíti az éhségérzetet, így remekül illik bármilyen fogyókúrás programba. Ha szereted az erőset, használd bátran!
 

Tahinikrém

Cikkek - Tippek

A tahinikrém (szezámmagkrém) a közel-keleti élelmiszerboltokban kapható. Az ismert, és kedvelt hummusz, azaz csicseriborsókrém elengedhetetlen alkotórésze.
   

Pesto tárolása

Cikkek - Tippek

A pesto jól záródó üvegben egy hétig is eláll a hűtőben. Ha lefagyasztjuk akár hónapokig is eltartható.
 

Fűszerezzünk mustármaggal

Cikkek - Tippek

A mustármag az indiai konyha kedvelt fűszere. Aromája akkor érvényesül igazán, ha forró olajban kipattogtatjuk.
   

Kínai ötfűszerkeverék

Cikkek - Tippek

A kínai ötfűszerkeverék édesköménymagból, csillagánizsból, fahéjból, szecsuáni borsból és szegfűszegből áll. Nagyon átható izű és illatú, csak keveset használjon belőle.
 

Spenótos ételek

Cikkek - Tippek

A reszelt szerecsendió nagyon jól illik a spenót izéhez.
   

Sült paprika

Cikkek - Tippek

Könnyebb lehúzni a sült paprika héját, ha sütés után alufóliába csomagoljuk.
 

Gomba tárolása

Cikkek - Tippek

A gombát ne vedd meg napokkal előre! Ne tárold sokáig, használd fel minél hamarabb! Papírzacskóban, hűtőszekrényben eláll 1-2 napig, de nejlonzacskóban befülled és megpenészedik.
   

Édeskömény

Cikkek - Tippek

Az édesköménygumó aromás zöldség, melynek enyhén ánizs íze van. Nyersen, párolva, grillezve, főzve is fogyasztható. Aki nem szereti átható ízét, használjon helyette póréhagymát.
 

Megsült-e?

Cikkek - Tippek

Ellenőrizhetjük, hogy a felfújt átsült e, ha fogpiszkálót szúrunk bele. Ha a fogpiszkálóra ragad a tészta, akkor még tovább kell sütni, de ha tiszta marad, akkor elkészült az étel.
   

Bab

Cikkek - Tippek

Időt takaríthatunk meg ha pl. a babsalátához nem magunk főzzük a babot, hanem konzervet használunk. Fontos azonban, hogy alaposan mossuk ki a konzerv levét!
 

Hummusz

Cikkek - Tippek

A hummuszt ajánlatos egy nappal korábban elkészíteni, hogy az ízek összeérjenek. Felhasználásig hűtőben tároljuk.
   

Olajok

Cikkek - Tippek

A különböző olajok nemcsak ízesebbé teszik ételeinket, de segítenek a csak zsírban oldódó vitaminok feldolgozásában is. De melyiket mikor használjuk? Bő olajban sütéshez használj napraforgóolajat, tepsis burgonyához vagy zöldségekhez könnyű olívaolajat, salátákhoz extraszűz olívaolajat. Távol-keleti ételekhez a szezámolaj illik, a tökmag-, mogyoró-, és dióolaj pedig mártások ízesítőjeként nagyszerű.
 

Zöldfűszerek

Cikkek - Tippek

A friss zöldfűszerek használata nagyon fontos a mindennapi táplálkozásban. Ha teheted,  kerüld a szárított változatokat, és használd ezeket inkább frissen. Nemcsak az ízük más, de a vitamintartalmuk is magasabb, a legtöbb zöldfűszer esetében azonban a vitamintartalom hő hatására elillan, és aromájuk is könnyen elvész, ezért ajánlott csak a főzés utolsó fázisában az ételhez adni.
   

Vegetáriánusoknak

Cikkek - Tippek

Nagyszerű fehérje-, zsír- és vitaminforrások a vegetáriánusoknak a csonthéjasok: dió, mogyoró, földimogyoró, mandula, a kesudió és változataik.
 

Ecetek

Cikkek - Tippek

Tarts otthon három-négyféle ecetet: fehér- és vörösborecetet, tárkony- és almaecetet. Mindegyik másképp fogja ízesíteni az ételt vagy a salátát.
   

Citrushéj

Cikkek - Tippek

Finoman, óvatosan reszeljük a citrusfélék héját, mert az alsó, fehér réteg kesernyés. Az 1 percre forrásban lévő vízbe dobott citromhéj üdítő, kevésbé fanyar.
 

Változatos rizs

Cikkek - Tippek

Ha unjuk a megszokott főtt rizst, néhány egyszerű trükkel kicsit feldobhatjuk. Keverjünk bele kukoricát, borsót, vagy bármilyen zöldséget, akár zöldségkeveréket puhára párolva. Igazi finomság ha egy kis darabka füstöltsajtot apróra kockázunk és ezt/ezt is belekeverjük a még meleg köretbe.
   

Chili

Cikkek - Tippek

Mindig mossunk kezet, ha chilipaprikával dolgoztunk. Nedve izgatja a bőrt, pirosodást, kiütést is okozhat, arról nem is beszélve, milyen kínokat kell kiállnunk, ha véletlenül a szemünkbe nyúlunk.
 

Egytálételek zöldségei

Cikkek - Tippek

Serpenyős egytálételekhez a kemény gyökérzöldségeket, sárgarépát stb. ajánlatos hajszálvékonyra vágni, hogy gyorsan és egyenletesen puhuljanak meg. A többi zöldséget, pl. a zsenge paprikát, pórét,  újhagymát, paprikát kicsit durvábbra is apríthatjuk, így nem esik szét.
   

Hús- vagy zöldséglé, mint alapanyag

Cikkek - Tippek

Kész hal-, hús-, vagy zöldséglé leveskockából is készíthető, de ez sok sőt és tartósítószert tartalmaz, ezért érdemes azt házilag elkészíteni.
 

Parmezán

Cikkek - Tippek

A parmezán sajt a zsírszegény ételek ideális ízesítője, erős aromája miatt csak kevés kell belőle. Rakott ételeknek nagyon finom ízt ad.
   

Megbarnuló gyümölcs

Cikkek - Tippek

Nem barnul meg a világos húsú gyümölcs, ha citromlevet csepegtetünk rá.
 

Túró vagy joghurt használata a főzéshez

Cikkek - Tippek

A krémtúró vagy a joghurt hozzáadása után már nem szabad főzni az ételt, mert kicsapódik a fehérje.
   

Rizstészta

Cikkek - Tippek

A zsírmentes rizstészta remekül helyettesítheti a tojással készült levestésztákat.
 

Aszalt gyümölcsök

Cikkek - Tippek

Ha desszert készítéséhez vásárolunk aszalt gyümölcsöt nagyon bő a választék. A csomagoláson mindig nézzünk utána, felhasználás előtt be kell e áztatni az adott terméket, illetve hogy cukrozott e a gyümölcs. Ez utóbbi döntően befolyásolja a desszert kalóriatartalmát, ezért diétázóknak érdemes rá figyelni.
   

Hibabejelentés

Kérünk, ha hibát találsz az oldalon írd meg nekünk a Kapcsolat menüpont alatt vagy a Fórumon, hogy minél hamarabb ki tudjuk javítani.

Köszönjük a segítséged!